Z6_PPGAHG8001ES40Q54SV1NT0MH7
Z7_PPGAHG8001VJ40Q54HELSQ3UF6

Стандарти за административно обслужване

Дата на публикуване: 04.04.2024
Последна актуализация: 04.04.2024

Центърът за Административно обслужване (ЦАО) се намира на:

първи етаж в административната сграда на РЗИ-Добрич,

на адрес: гр. Добрич, ул. Св. св. Кирил и Методий № 57

приемно гише на РЗИ – Добрич, ет.1, стая №111,  тел. 058 655 511,  работно време: от 8: 30 до 17: 00 часа
гише за обслужване на граждани РКМЕ, ет.1, стая №112, тел. 058 655 512, работно време: от 8:30 до 14:30 часа
 

В случаите, когато в служебните помещения има потребители в края на обявеното работно време, работата на Центъра за административно обслужване продължава до приключване на тяхното обслужване, но не повече от два астрономически часа след обявеното работно време.

e-mail: rzi-dobrich@mh.government.bg

 

Достъп до помещенията, в които се осъществява административното обслужване:

Указателни табели за лесно и бързо ориентиране;
Гише за заявяване на административните услуги и получаване на документи;
Гише за обслужване на граждани РКМЕ;
Информация за административните услуги;
Възможност за обслужване на клиенти със специфични потребности - ЦАО е позициониран на удобно и достъпно място, като е създадена възможност за придвижване с инвалидни колички, детски колички и др.
 

В ЦАО на разположение на клиентите има:

маси, столове и пособия за попълване на документи;
възможност за ползване на тоалетна и питейна вода;
безплатен интернет, възможност за копиране, принтиране и сканиране на документи.

 

Комплексно административно обслужване

I Правно основание:

- § 1, т. 5 от Допълнителната разпоредба на Административнопроцесуалния кодекс (АПК);

- Чл. 13а от АПК;

- Чл. 29, ал. 1 и ал. 4 от АПК;

- Чл. 31, ал. 6 от АПК;

- Чл. 36, ал. 4 от АПК;

- Чл. 57, ал. 9 от АПК;

- Чл. 61, ал. 4 от АПК;

- Чл. 5а, ал. 5 от Закона за администрацията (ЗА);

- Наредба за административно обслужване (НАО);

- Закон за електронните съобщения (ЗЕС) и издадените въз основа на закона нормативни актове;

- Закон за пощенските услуги (ЗПУ) и издадените въз основа на закона актове;

- Закон за електронния документ и електронния подпис (ЗЕДЕП) и издадените въз основа на закона актове;

II Характеристика, процедура по предоставяне на административната услуга, изисквания, необходими документи:

Комплексно административно обслужване е това обслужване, при което административната услуга се извършва от административни органи, от лица, осъществяващи публични функции или от организации, предоставящи обществени услуги, без да е необходимо заявителят да предоставя информация или доказателствени средства, за които са налице данни, събирани или създавани от извършващия административната услуга първичен администратор на данни, независимо дали тези данни се поддържат в електронна форма или на хартиен носител.

При предоставянето на административни услуги РЗИ-Добрич прилага комплексно административно обслужване, когато са налице предпоставките, предвидени в закона и когато има материална компетентност, определена в нормативен акт, да издаде съответния документ или да участва в издаването му от компетентния орган. РЗИ-Добрич осъществява комплексно административно обслужване със съдействието на съответните институции и организации.

Предоставянето на комплексни административни услуги включва следните основни положения:

 Форма на искането за откриване на производството

Ако в специален закон не е предвидено друго, искането за издаване на индивидуален административен акт се подава писмено или устно, като заявителят избира формата и начина на заявяване.

 Форма на искането за откриване на производството

Писменото искане и приложенията към него могат да се подадат по електронен път, лицензиран пощенски оператор, факс.

 Препращане на компетентния орган

Когато искането се отнася за комплексно административно обслужване, то може да бъде подадено до всеки административен орган, който участва в него, включително до РЗИ-Добрич, когато РЗИ-Добрич участва при предоставянето на комплексната административна услуга. Административният орган, пред който е подадено искането, образува производството. Взаимодействието с другите административни органи за предоставянето на комплексна административна услуга се осъществява по реда на НАО.

 Събиране на доказателства

РЗИ-Добрич не изисква предоставяне на информация или документи, които са налични в РЗИ-Добрич или при друг орган, а ги осигурява служебно за нуждите на съответното производство.

 Срокове за издаване на индивидуалния административен акт

Индивидуалните административни актове се издават в сроковете, предвидени в закона. Уведомяването за издадения административен акт се извършва в сроковете, предвидени в закона.

Комплексно административно обслужване се осъществява в тридневен срок от получаване на достъп до данните на административните органи - първични администратори на данни.

 Съобщаване

Индивидуалният административен акт може да бъде получен на мястото, където е заявен, или на посочен точен адрес, в случай че е заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор или по електронен път. Възможността за получаване по електронен път зависи от естеството на документа, реквизитите и приложенията на същия.

III Образци и формуляри:

Формата на заявленията и исканията, жалбите, протестите, сигналите и предложенията и редът и сроковете за отстраняване на недостатъци в тях, препращането на компетентен орган, сроковете за извършване на административни услуги, както и другите въпроси, свързани с издаването на актове във връзка с административното обслужване, са определени в АПК и в приложимите специални закони. РЗИ-Добрич не изисква от клиентите предоставяне на информация или документи, които са налични в РЗИ-Добрич или в друг орган, а ги осигурява служебно за нуждите на съответното производство.